J-Bay, Kikkers & Generations - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dieuwke Vries - WaarBenJij.nu J-Bay, Kikkers & Generations - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dieuwke Vries - WaarBenJij.nu

J-Bay, Kikkers & Generations

Blijf op de hoogte en volg Dieuwke

28 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Goedemorgen iedereen!

Hier weer een blogje uit het mooie Zuid-Afrika! Dit is alweer de vierde week dat ik hier in Port Alfred zit, echt niet te bevatten.. Ik geniet van alles en iedereen en begin me hier al aardig thuis te voelen. Ondanks dat je wel op moet passen (nooit alleen lopen: overdag minimaal met z’n tweeën en ’s avonds ten minste met z’n vieren), ramen en deuren altijd op slot moet doen als je weggaat, 2/3 van je etensbord vlees is en dat er zo nu en dan loadshedding is, begint het leven hier erg te wennen. Al moet ik zeggen dat het prachtige landschap hier toch elke keer weer ‘wauw’-momentjes met zich meebrengt.

Vorige week heb ik niet veel bijzonders gedaan. Zo nu en dan school, wat verslagen maken en voorbereiden voor de dag erna. Die maandagavond zijn Liesa en ik met een paar huisgenoten onverwachts wezen poolen bij Ferry’s, want ja je moet toch wat! Ik bakte er helemaal niks van, maar dat kan de komende tijd nog komen. Wat wel even een TIA momentje was, was dat er ineens een rat midden in de kroeg rondliep. Niemand keek er echter van op, maar zoals jullie vast weten, ben ik liever niet binnen een straal van 2 meter in de buurt van muizen of ratten. Dus toen dat beest voor de tweede keer heel dichtbij stond, was het voor mij tijd om te gaan. Maar het zijn niet alleen ratten, salamanders en vogels, vandaag liep er zomaar ineens een kikker in het lokaal. Alles kan hier!

Sinds twee weken staat er in de gezamenlijke woonkamer een televisie. Vorige week donderdag hebben Liesa en ik, samen met een paar locals de Zuid-Afrikaanse ‘Goede tijden slechte tijden’’, aldus 'Generations' gekeken. Eigenlijk is erg vergelijkbaar met de GTST zoals wij het kennen. Erg grappig om een keer te zien!

Vorige week vrijdag was het weer tijd voor een tripje: Jeffreys Bay! Dit keer gingen we met een wat grotere groep, met ongeveer 15 studenten van school. We vertrokken rond een uur of 9 ’s morgens en arriveerden rond half 1 bij ons hostel. ‘’Island Vibe’’, zat pal aan het strand en had een geweldig uitzicht naar zee. Na de lunch was het tijd voor onze allereerste activiteit: surfen! Ik had nog nooit gesurft, en was dan ook erg benieuwd hoe me dit ging bevallen. Maar ik vond het geweldig! Alhoewel ik nu nog steeds zout proef, heb ik ontzettend genoten. ’s Avonds zijn we met de hele groep uiteten geweest en daarna nog naar bar. Al met al, een geslaagde dag! De volgende ochtend gingen we gingen we met een busje naar een soort opening in rotsen met water in het midden. We konden daar met een soort kabelbaan naar beneden het water in. Verder was er daar een mini-waterval, waarvan je af kon glijden. Erg leuk gehad daar! ’s Middags zijn we naar het strand geweest en hebben we een eindje gelopen.

’s Avonds was er een braai in het hostel en hebben we daar gegeten. Zondagochtend zijn we eerst naar outlet stores geweest, en wat rondgekeken. Daarna zijn we nog wezen sandboarden. Ook dit was erg gaaf om een keer te doen! Je stond eigenlijk met blote voeten op een soort snowboard, en ging dan in de duinen van een heuvel naar beneden. Later gingen we ook nog met z’n tweeën op die boards zitten, en dan was het meer sleeën. Al met al een zeer actief & gezellig weekend gehad!

Afgelopen dinsdag zijn Liesa en ik mee geweest naar een project van Naomi. Voor haar minor begeleidt ze mensen in de township die een eigen bedrijf willen opstarten, en wij gingen mee naar een kinderdagverblijf. Het is zo anders dan dat wij gewend zijn: er was een kleine kamer waar een stuk of tien, vijftien kinderen rondliepen/speelden. Ondanks dat ze erg weinig speelgoed hadden deelden ze alles en was er amper gehuil. Vanaf volgende week is het de bedoeling dat we elke week een keer daarheen gaan en die kinderen wat aandacht geven, aangezien ze dat niet echt krijgen.

Voor ons is het vandaag alweer weekend! Morgen gaan we naar Tsitsikamma, waar de anderen zullen gaan bungeejumpen. Ik laat dit aan mij voorbijgaan en zal de rol van fotograaf op me nemen :)
Wat we verder daar gaan doen is nog niet helemaal bekend, zo kun je er hiken, watertuben en ziplinen. Keus genoeg dus!

Tot snel!
xxx Dieuwke

  • 28 Mei 2015 - 11:52

    Bokje :

    hoi
    wat weer een mooie verhalen en ja de tijd vliegt dat is hier ook zo wij gaan ook op naar de zomervakantie
    het is hier nu een beetje regen achtig maar daar hebben de boeren wel oren naar want het is droog maar veel te koud voor de tijd van het jaar dus jij treft het daar met het lekkere warme weer
    groeten en tot horens

  • 28 Mei 2015 - 16:55

    Mem:

    He meissie, wat wer in flot ferslach fan dyn belevenissen en wat in rige erfarings. Mar goed datst alles sa dokumentearrest: dan kinst it foar altyd wer oproppe! En foar us is it as binne we der bij. Folle wille noch it kommende wykein. Wij sille nei de ofsluting fan kuorbalseizoen bij de wjukken yn mantgum.
    Wol it net lud op sizze mar,...... misse dy wol hear! We binne bliid mei dyn ferhalen. Doei Doei!
    Tuut fa heit en mem

  • 28 Mei 2015 - 21:13

    Meline:

    Wat een avonturen weer, leuk! In Nederland wil ik ook wel een surflesje van je, misschien een idee voor de familiedag?;-) verder zijn die muizen in wieuwerd straks een eitje voor je denk ik. Als je die ratten straks een keer gewend bent....nog veel plezier in het baie mooie SA! Groetjes uit Nederland ( waar we alleen nog maar kunnen dromen van dat mooie weer wat jullie hebben ).

Tags: Jeffreys Bay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwke

De komende 10 weken volg ik de minor International HRM voor mijn studie in Zuid-Afrika

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 3203

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 05 Juli 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: